Regulamin

Posted on by

Regulamin Rajdu na Orientację Pazur Gryfa 11 maja 2024

  1. Rajd na Orientację „Pazur Gryfa” jest rajdem sportowo-turystycznym.
  1. Cele Rajdu:
  • potwierdzenie umiejętności nawigacyjnych wśród uczestników,
  • sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej,
  • popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy aktywnego wypoczynku
  • popularyzacja walorów turystyczno – edukacyjnych Nadleśnictw Bytów i Lipusz
  • integracja sympatyków turystyki.
  1. Baza rajdu i termin.

Jasień, gmina Czarna Dąbrówka, pomorskie

Rajd odbędzie się w dniu 11 maja 2024 roku.

  1. Zespół Organizacyjny:
  • Słupskie Towarzystwo Osób Pozytywnie Aktywnych STOPA Słupsk
  • DZIK Parchowo
  • Sołectwo Jasień
  • Wiejski Dom Kultury w Jasieniu

Kierownictwo Rajdu – Sławomir Ćwirko,  Sebastian Zabielski, Krzysztof Gostomczyk

– budowniczy trasy TP50, TP25 i TP12 – Sebastian Zabielski, Krzysztof Gostomczyk

– budowniczy trasy TR120, TRb50 – Sebastian Zabielski, Sławomir Ćwirko

– sędzia główny Sławomir Ćwirko

  1. Trasy:

– Trasa piesza TP12 (ok.12 km) – trasa dla mało zaawansowanych, rodzin i młodzieży. Można startować w drużynach.

– Trasa piesza TP25 (ok.25 km) – trasa dla średnio zaawansowanych

– Trasa piesza TP50 (ok. 50 km), trasa trudna i długa, przeznaczona dla zaawansowanych uczestników imprez na orientację, zaliczana do Pucharu Polski w Pieszych Maratonach na Orientację.

– Trasa rowerowa TR120 (ok. 120 km) – trasa trudna, przeznaczona dla doświadczonych i wytrzymałych rowerzystów, zaliczana do Pucharu Polski w Maratonach Rowerowych na Orientację.

– Trasa rowerowa TR50 (ok. 50 km) – trasa średnio trudna, przeznaczona dla  mniej wytrzymałych rowerzystów.

  1. Program zawodów

10 maja 2023 (piątek)

 19:00 – Przyjmowanie uczestników w bazie rajdu

11 maja 2023 (sobota)

 06:00 – Przyjmowanie uczestników, praca sekretariatu rajdu.

 06:45 – Odprawa techniczna – trasa TP50

 07:00 – start trasy TP50.

07:15 – Odprawa techniczna – trasa TR120

07:30 – start trasy TR120 .

08:45 – odprawa techniczna trasy TR50

09:00 – start trasy TR50

09:15 – odprawa techniczna trasy TP25

09:30 – start trasy TP25

09:45 – odprawa techniczna trasy TP12

10:00 – start trasy TP12

16:00 – zamknięcie mety trasy TP12 i TR50

17:30 – Zamknięcie mety trasy TP25

19:30 – Zamknięcie mety trasy TP50 i TR120

12 maja 2024 (niedziela)

08:00 – opuszczenie bazy

 

7 . Opłata startowa:

Płatne gotówką w biurze rajdu.

Trasy  TP25, TP50, TR120, TR50 – 80 zł

Trasa TP25, TR50  –. Dzieci i młodzież do lat 16 – 40 zł

Trasa TP12 –  50 zł, Dzieci i młodzież do lat 16 – 25

 

  1. Zapisy

Od 11 kwietnia 2024 do 08 maja 2024 – elektronicznie.

Po 08 maja 2024 – w biurze zawodów – w miarę dostępności map.

Link do zapisów: https://elektronicznezapisy.pl/event/10624/strona.html

 

  1. Zasady rywalizacji

I.Podstawową zasadą na Trasie Pieszej TP 12 (ok. 12 km) jest zaliczenie jak największej ilości PK (Punktów Kontrolnych) w limicie czasowym 6 godzin i pokonując pieszo całą trasę (ok. 12 km). Po regulaminowym czasie zawodnik lub drużyna jest nieklasyfikowany(NKL). O kolejności decyduje najpierw liczba zaliczonych PK, a potem czas przebycia trasy.

II.Podstawową zasadą na Trasie Pieszej TP 25 (ok. 25 km) jest zaliczenie jak największej ilości PK (Punktów Kontrolnych) w limicie czasowym 8 godzin i pokonując pieszo całą trasę (ok. 25 km). Dotarcie do mety po regulaminowym czasie zawodnik jest nieklasyfikowany(NKL). O kolejności decyduje najpierw liczba zaliczonych PK, a potem czas przebycia trasy.

III.Podstawową zasadą na Trasie Pieszej TP50 ( 50 km) jest zaliczenie jak największej ilości PK w limicie czasowym 12,5 godzin i pokonując pieszo cała trasę (ok. 50km). Po regulaminowym zawodnik jest nieklasyfikowany(NKL). O kolejności decyduje najpierw liczba zaliczonych PK, a potem czas przebycia trasy.

IV.Podstawową zasadą na Trasie Rowerowej TR120 ( 120 km) jest zaliczenie jak największej ilości PK w limicie czasowym 12 godzin. Po zamknięciu mety zawodnik jest nieklasyfikowany . O kolejności decyduje najpierw liczba zaliczonych PK, a potem czas przebycia trasy.

V.Podstawową zasadą na Trasie Rowerowej TR50 ( 50 km) jest zaliczenie jak największej ilości PK w limicie czasowym 7 godzin. Po zamknięciu mety zawodnik jest nieklasyfikowany! . O kolejności decyduje najpierw liczba zaliczonych PK, a potem czas przebycia trasy.

VI.Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę topograficzną z zaznaczonymi punktami

VII.Używanie urządzeń GPS i map innych niż te dostarczone przez organizatorów jest zabronione. Używanie niedozwolonych map równoznaczne jest z dyskwalifikacją (dozwolona jest możliwość zapisu śladu trasy przez urządzenia elektroniczne schowane w czasie rajdu np. w plecaku – używanie ich do lokalizacji w trakcie zawodów równa się dyskwalifikacji). Dopuszcza się posiadanie zegarka z GPS ale tylko do zapisu śladu trasy. Używanie go wraz z mapą elektroniczna jest niedopuszczalne i równa się dyskwalifikacji.

 VIII.Uczestnicy mogą zaliczać PK w kolejności dowolnej (tzw. scorelauf) zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy. Długość tras pieszych i rowerowych jest liczona wzdłuż najkrótszego wariantu pokonania trasy, po istniejących drogach, ścieżkach i innych elementach liniowych na mapie, (nie jest to odległość w linii prostej między PK).

IX.Punktem Kontrolnym w terenie jest biało-czerwony lampion (2D lub 3D) umiejscowiony na drzewie lub innym charakterystycznym miejscu (np. płot, ambona, mur, most) posiadający własny kod i perforator. Dodatkowo, jako zabezpieczenie, na drzewie z lampionem (lub miejscu w sąsiedztwie PK) będzie kod napisany jaskrawym sprayem.

X.Warunkiem potwierdzenia obecności na PK jest perforacja odpowiedniego pola na karcie startowej odpowiadającemu danemu PK. W przypadku braku perforatora lub lampionu należy wpisać długopisem kod (zaznaczony sprayem w okolicy PK np. na drzewie) w odpowiednie pole karty startowej lub wykonać zdjęcie. W przypadku pomyłki w zapisie PK w odpowiedniej rubryce, na karcie startowej będzie wskazane miejsce na wpis poprawkowy (rezerwowy).Wówczas należy tam wpisać odpowiedni nr PK i kod. Potwierdzenia na karcie startowej uczestnik ma obowiązek dokonać we własnym zakresie.

XI.Warunkiem sklasyfikowania startującego jest odnalezienie i potwierdzenie przynajmniej jednego PK w kolejności dowolnej w przedziale czasu przewidzianym przez organizatorów.

XII. O klasyfikacji uczestnika decyduje w pierwszej kolejności większa liczba PK , a potem czas przebycia trasy.

XIII. W przypadku, gdy uczestnik zostanie zwieziony z trasy przez organizatora zostaje nieklasyfikowany. (NKL)

XIV.Wszystkie trasy rozgrywane są w formie indywidualnej, oprócz TP12, w której startują drużyny.

  1. Utrata karty startowej powoduje nieklasyfikowanie uczestnika.

10 .Nagrody:

Trasa TP50 – nagrody upominki dla pierwszej trójki bez względu na płeć.

Trasa TR120 – nagrody upominki dla pierwszej trójki bez względu na płeć.

Trasa TR50 – nagrody upominki dla pierwszej trójki bez względu na płeć.

Trasa TP-25  – nagrody upominki dla pierwszej trójki bez względu na płeć Trasa TR50 – nagrody upominki dla pierwszej trójki bez względu na płeć.

Trasa TP12 – nagrody upominki dla pierwszych trzech drużyn

 

  1. Świadczenia
  • Minimum turystyczne: nocleg na świetlicy z dostępem do czajnika, łazienki itd. dla pierwszych 30 osób, którzy zgłoszą taką potrzebę organizatorowi.
  • Ciepły posiłek na mecie .
  • Punkt żywieniowy na trasach TP50 i TR120
  • Szczegółowe świadczenia dla zawodników oraz szczegóły dotyczące bazy, noclegu, punktów odżywczych, dojazdu itp. opisane będą w Komunikacie Startowym około 1 tydzień przed terminem Rajdu.
  1. Wyposażenie obowiązkowe:
  • kompas,
  • telefon komórkowy z aparatem
  • długopis.
  • wyposażenie obowiązkowe roweru w przypadku poruszania się po drogach publicznych(dotyczy tras rowerowych)
  1. Wyposażenie zalecane:

apteczka pierwszej pomocy,

  • dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych,
  • woda i prowiant
  • latarka czołowa
  • kask – dotyczy tras rowerowych//
  1. Klauzula informacyjna

W stosunkach prawnych między uczestnikami Rajdu na Orientację PAZUR GRYFA 2024 a Organizatorem, stosuje się następującą klauzulę informacyjną:

„Zgodnie z art. 25 ust. 1 Ustawy z dnia 10.05.2018. o ochronie danych osobowych (Dz.U.z 2018, poz. 1000, 1669). informujemy, iż:

– administratorem Pani/Pana danych osobowych jest STOPA Słupsk – Słupskie Towarzystwo Osób Pozytywnie Aktywnych z siedzibą ul. Rynek Rybacki 1 Słupsk, zwany dalej STOPA Słupsk- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu ewidencjonowania wyników Rajdu na stronie internetowej zawodów i nie będą udostępniane innym odbiorcom,

– STOPA Słupsk pozyskała Pani/Pana dane osobowe w wyniku realizowania niniejszego Regulaminu Rajdu na Orientację PAZUR GRYFA 2024 zgłoszenia się Pana/Pani do Rajdu,

– posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 7 ustawy o ochronie danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację, jak również – na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 8 ustawy o ochronie danych osobowych

– ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych lub wobec przekazywania ich innemu administratorowi danych.”

  1. Zasady uczestnictwa w Rajdzie

– Uczestnik Rajdu to osoba, która została zarejestrowana i zweryfikowana w biurze Rajdu, na podstawie ważnego dokumentu tożsamości i złożyła podpis na oświadczeniu o znajomości Regulaminu.

– Uczestnikami Rajdu mogą być osoby od 16-tego roku życia (decyduje rok urodzenia) lub osoby niepełnoletnie, które zobowiązane są do posiadania pozwolenia na udział w Rajdzie od rodziców lub prawnych opiekunów z ich podpisem i nr PESEL lub obecność rodzica lub opiekuna prawnego wraz z dowodem osobistym w momencie weryfikacji uczestnika w biurze Rajdu.

– Wszyscy uczestnicy startujący w Rajdzie muszą zostać zweryfikowani w biurze Rajdu:

– podczas weryfikacji uczestnicy muszą posiadać dokument tożsamości ze zdjęciem służącym do kontroli daty urodzenia,

– warunkiem dopuszczenia uczestnika do Rajdu będzie złożenie podpisu pod oświadczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w imprezie,

– zabrania się startu uczestnikom będącym pod wpływem alkoholu bądź innych środków odurzających jak również spożywania ich podczas Rajdu,

– uczestnik Rajdu ma pełną świadomość, że udział w nim związany jest z wysiłkiem fizycznym i zwiększa się ryzyko wypadku (urazowości) organizmu (również zgonu) oraz możliwe są również szkody, straty majątkowe oraz inne niemożliwe do przewidzenia ryzykowne czynniki i ich skutki

– Uczestnik podpisując niniejsze oświadczenia, posiada pełną znajomość Regulaminu Rajdu na Orientację PAZUR GRYFA 2024, potwierdza brak przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w Rajdzie, rozważył i ocenił własne możliwości fizyczne i psychiczne, zweryfikował zakres i charakter ryzyka wiążącego się z udziałem w Rajdzie, startuje w Rajdzie dobrowolnie i wyłącznie na własną odpowiedzialność,

– Uczestnicy Rajdu są zobowiązani do niezwłocznej reakcji na sygnały pojazdów uprzywilejowanych oraz poleceń Służb Ratowniczo-Medycznych i Służby Porządkowej Organizatora podczas – dojazdu, organizacji akcji ratowniczej i transportu poszkodowanych

– W przypadku innych zagrożeń, (pożar, burza z wyładowaniami itp.) uczestnicy podporządkowują się kierującym akcją ratowniczą i bezwzględnie wykonują ich polecenia – dot. Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Straży Granicznej.

– W czasie trwania Rajdu uczestnicy mają prawo pokonywać trasę biegiem, marszem, trasa TR-120 i TR50 rowerem – nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji oraz pomocy osób trzecich. Niedozwolone jest pokonywanie przeszkód wodnych wpław (poza brodami wskazanymi przez organizatora) .

– Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone przez uczestników wobec osób trzecich oraz szkody wyrządzone przez osoby trzecie uczestnikom Rajdu Organizator nie odpowiada.

– Przypomina się, że zgodnie z ustawą o lasach art. 26, stałym zakazem wstępu objęte są lasy stanowiące uprawy leśne do 4 m wysokości; powierzchnie doświadczalne i drzewostany nasienne; ostoje zwierząt; źródliska rzek i potoków; obszary zagrożone erozją. Zgodnie z art.30 ww. Ustawy o lasach zabrania się: zanieczyszczania gleby i wód; zaśmiecania; rozkopywania gruntu; niszczenia grzybów oraz grzybni; niszczenia lub uszkadzania drzew, krzewów lub innych roślin; niszczenia urządzeń i obiektów gospodarczych, turystycznych i technicznych oraz znaków i tablic; rozgarniania i zbierania ściółki, puszczania psów luzem, hałasowania oraz używania sygnałów dźwiękowych, z wyjątkiem przypadków wymagających wszczęcia alarmu.

– W odległości do 100 m od granicy lasu, zabrania się w szczególności: rozniecania ognia poza miejscami do tego wyznaczonymi, korzystania z otwartego płomienia, wypalania wierzchniej warstwy gleby i pozostałości roślin.

– Obowiązuje zakaz wstępu na powierzchnie leśne oznakowane tablicami „ścinka drzew – zakaz wstępu” itp. chyba, że przed Rajdem Organizator poinformuje o zmianie tego zakazu.

– Obowiązuje nakaz przestrzegania zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego i ppoż.

-Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie Organizatora i innych służb ważnego dowodu tożsamości.

– Organizator ma prawo wycofania uczestnika Rajdu z trasy w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego Regulaminu.

–  Dopuszcza się do startu uczestników z psami – zakaz puszczania psów wolno.

– Zabrania się używania rowerów z napędem elektrycznym lub podobnym tego typu wspomaganiem. Po stwierdzeniu takiego zdarzenia zawodnik będzie zdyskwalifikowany.

– Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed wyruszeniem na trasę Rajdu.

– Protesty można składać w formie pisemnej lub elektronicznej od momentu ogłoszenia wyników wstępnych do 4 dni po Rajdzie (liczy się data wysłania protestu) do Sędziego Głównego. Protesty zostaną rozpatrzone do 7 dni od zakończenia Imprezy, po czym zostanie ogłoszona oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu.

– Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora. W sprawach spornych decyzja Organizatora jest decyzją ostateczną. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia uczestnika do jego przestrzegania.

– Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie w jeden z poniżej podanych sposobów:– na mecie, – w bazie Rajdu– telefoniczne u Sędziego Głównego dzwoniąc pod numer telefonu +48 602 449 660 jest to podyktowane względami bezpieczeństwa.

 

 

Dodaj komentarz